8. 9. 2017

Nic není zadarmo

"No jo. Hezká holka. To je jasný, že si tu práci dostala. Cos měla na sobě?”

Ono na té větě možná na první pohled není nic špatného, ale zároveň to není nic, co byste chtěli slyšet po každém “úspěchu”... Nemusím se míň připravovat, “protože moje modrý oči”, nemusím se míň vzdělávat nebo být míň pohotová, “protože štíhlý nohy”... Možná se tomu budete divit, ale musím odvést nějakou práci, aby mi na účet přišly peníze a taky prokázat nějaké schopnosti a znalosti, abych tu práci dostala…

Nestěžuju si. Jsem zdravá, pro někoho asi i atraktivní a troufám si říct, že mi to docela myslí. Ale takové ty “společenské předsudky” mě potkávají celkem často. Nejčastěji mě odhadují na slečnu, co vaří kafe a důležité úkoly se jí nezadávají… Naučila jsem se s tím žít, naučila jsem se to dokonce i využívat/zneužívat a brát to tak, že to, co se tváří při seznámení jako nevýhoda, může se ukázkově obrátit… Ale byly doby, kdy jsem z toho byla unavená, kdy jsem skoro vzdala snahu o získání pevné pozice vybudované tím, co umím. Nakonec jsem v tom našla svou motivaci. Není totiž kolikrát větší odměny, než jsou překvapené výrazy těch, co si vás “zaškatulkovali”.

Takže až příště uvidíte vcházet do místnosti pohlednou ženu nebo třeba muže, kterému z ohrnutých rukávů u košile lezou barevné obrazy, nepokřikujte na ně, že byste rádi kafe. Minimálně počkejte, až vám podají ruku nebo vznesou první dotaz… Možná budete (mile) překvapeni. 
@BlondataBehna