17. 11. 2017

I muži mají city a pláčou

Dost často se nudím. Nudím se tolik, že se ke mně dostanou občas i věci, které se ke mně ani dostat nemají. Poslední dobou to jsou články na téma “Jak by měl vypadat váš budoucí muž...”, “Jaký muž si zaslouží sebevědomou ženu...”, … Naštval jsem se. Upřímně. 

Úmyslně se pod tímto textem nepodepíšu. Je mi jasné, že vzbudí ohlasy. Nemám potřebu, aby na mě útočil někdo, kdo nepochopí, co jsem tím chtěl vlastně říct. Každopádně abyste měli představu, že to nepíše vyloženě někdo, kdo to nemá v hlavě srovnané - jsem single, někde na polovině cesty k třicítce, mám vybudovanou kariéru, krásou ani inteligencí nijak nevybočuji z průměru. Prostě normální chlap. 

K ženám jsem se nikdy nechoval špatně, spíš naopak. Hodně se mi líbí citát Williama Goldinga: „Myslím, že ženy jsou bláznivé, když se snaží vyrovnat mužům. Jsou mnohem lepší a vždycky byly. Cokoliv ženě dáš, vždycky to udělá lepším. Dáš-li ji spermii, ona ti dá dítě. Dáš-li ji dům, dá ti domov. Dáš-li ji potraviny, udělá ti jídlo. Dáš-li ji úsměv, dá ti srdce. Cokoliv ji dáš, to znásobí a rozšíří. Takže pokud se k ní chováš jako vůl, buď připraven, že dostaneš kopu sraček.“ 

Žádný chlap, který to má v hlavě v pořádku, nemá problém s tím, že je pasován do role pilíře potenciální rodiny. Problém nastává ve chvíli, kdy si rádoby všeznalky začnou klást pravidla, jak takový borec má vypadat. Nejkrásnější, nejchytřejší, nejbohatší, … Normální ženy jsou samozřejmě střízlivější, ale obě skupiny mají něco společného. Future husband by měl být sebevědomý. Jenže si to bohužel vykládají úplně jinak. Z nás jsou ve výsledku přecitlivělé chudinky. Mnoho žen si totiž nedovede představit, co se muži honí v hlavě. My totiž nejsme bezcitný stroj na štěstí. 

Když se podívám na své přátelé, okolí a ve výsledku i na sebe, mužům chybí někdo, s kým mohou mluvit. Nevím, jestli je to strach, ale hodně žen nemá problém použít muže jako vrbu, ale má problém tou vrbou být. Když se muž svěří se svými problémy, automaticky vypadává ze škatulky sebevědomých mužů. Je slaboch. Neumí si vyřešit problémy “jako chlap”. Víte dámy, ono by někdy bohatě stačilo si o těch problémech mít s kým promluvit, a pak bychom je třeba vyřešili “jako chlap”. Nabízí se otázka, proč se o tom nepobavíme s kamarády? Je to těžké. Když nemůžeme své problémy řešit doma, proč by je chtěl řešit někdo “cizí”? 

Muži jsou prý povrchní, neustále posloucháme řeči o tom, jak to mají ženský těžký. Že koukáme, kdo má nějaké to kilo navíc. Ano, někdo tak ubohý je. Ale co máme říkat my? Už jen blbej vtip o délce penisu může muže dostat na kolena. Však se podívejte, kam mají všichni zapadat - +180 centimetrů, +20 cm dole, bujná kštice, sixpack, … Nejhorší je, že 99% věcí, které mají zapadat do ideálu, člověk ani nemůže ovlivnit. Pak ještě za X měsíců vztahu neuslyšíte ani jednou, že vám to sluší, že se své partnerce líbíte, přičemž vy jí to říkáte každý den. A myslíte to vážně. Vy to ale přece slyšet nepotřebujete, že? Líbil jsem se jí vůbec? Co já vím... 

Pak jsou tu stereotypy. Když se chce žena naučit programovat, jezdit na motorce, … prostě dělat na první pohled mužské věci, je to cool. Ale co když muže nebaví sekat trávník nebo neumí opravit auto, za to vám zašije díry na ponožkách nebo vyžehlí prádlo - slaboch! Pořád se mluví o emancipaci, ale když se srovnávají rozdíly z naší strany, je to úplně to samé a ještě musíme držet hubu. 

Co takové odmítnutí? Ženám nikdo nevyčítá, když spadnou do depresí, když je muž odmítne. My ale musíme jít dál. Nemůžeme se litovat. Musíme hledat dál, pokračovat ve hře. Nesmíme si dovolit projevit slabost, nechat si srazit ego. Byť jen blbá skulinka v našem brnění a je to špatně. Protože přeci sebevědomí je to nejdůležitější na světě. “Musíš mít sebevědomí, když to nevyjde, bude přece jiná. Něco děláš špatně!” Zatímco když je odmítnutá žena, ten muž je automaticky kokot. 

Muži nebrečí. To víte, že brečí. Jenom ne před vámi, protože by to byl další bod, který nezapadá do škatulky ideálního muže. Občas je toho na nás taky moc, taky potřebujeme upustit. Jak pak člověk ocení, když si má komu lehnout do klína, cítit, že na to není sám. Jak důležitý je dotek ženy. A ne v sexuálním smyslu. Obejmutí, pohlazení, chycení za ruku, to není jen sen pubertálních slečen. 

Je toho tolik, co potřebujeme ale bojíme si o to říct, protože nechceme vypadat tak, abyste o nás ztratily zájem. Je na nás vyvíjený takový tlak, že radši budeme se sklopenýma ušima toužit po tom, co nám chybí, než abychom si o to řekli. Protože radši budeme mít někoho, o kom si alespoň myslíme, že je ta pravá, než abychom neměli nikoho. 

Já jsem došel dál. Jsem prostě za každou cenu upřímný. Možná proto jsem momentálně už nějakou dobu sám. Jsem schopen pojmenovat, co potřebuji. Řeknu, co se mi nelíbí a většina lidí to není schopná unést. Dám vám jednu radu. Buďte upřímní. I kdyby to byla sebevíc bolestivá záležitost, je lepší, aby to bolelo hned, než po pár týdnech nebo měsících přetvářky.