27. 8. 2017

Kreslím mapy

Když jsem dostal nabídku napsat na tenhle blog, chvíli jsem váhal. Na rozdíl od většiny ostatních příspěvků tady nemám žádný neobyčejný silný životní příběh. Jasně, jsem gay, otec ode mě a mámy odešel za jinou ženskou, měl jsem depresivní období a vztahový drama, ale ze všeho jsem se nějak vzpamatoval a jsem v pohodě (za což jsem nesmírně vděčnej.)

Odmalička jsem se zajímal o dopravu a města, a o všechno co s tím souviselo. Dokázal jsem hodiny ležet v papírových mapách a jízdních řádech a studovat je. Ve čtyřech letech jsem uměl vyjmenovat všechny trasy pražských tramvají včetně zastávek a ochotně jsem je recitoval každému, co se ocitl v mém okolí (největší trpělivost se mnou v tomhle směru měla babička.)

Potom jsem začal mapy kreslit. Nejdřív to byly variace na existující místa, ale později i místa vymyšlená. Zpočátku moje výtvory připomínaly spíš bludiště než uliční síť města, ale to se taky vylepšovalo. Pár výtvorů z dětství jsem nahrál sem, jestli se chcete kouknout.

Lidi v mém okolí na můj koníček reagují většinou pozitivně, ale nechápavě. Za všechno mluví názor mojí drahé maminky: „Kreslení map? A to tě baví? Nechceš si radši s ostatníma klukama jít zahrát fotbal?“

Baví. Je to totiž neuvěřitelně oddechová činnost. Vždycky se snažím si místa, která kreslím, představovat a vnímat jejich estetickou hodnotu. Občas se mi dokonce zdají sny, ve kterých se nic neděje, jenom třeba jedu vlakem krajinou.

Můj největší současný projekt je digitální mapa celého státu jen o něco menšího než ČR na serveru . Tam jsem taky našel komunitu lidí, kteří jsou na tom s vášní k fiktivním mapám stejně jako já. Přijďte se podívat, třeba se vám to taky zalíbí. 
@gdrahns