24. 5. 2017

Zaměstnání

Chce se mi spát, až se mi zavírají oči. Nutím víčka zůstat otevřená tak moc, že bolestí slzím. Už šest hodin sedím v práci a volající klienti mi svými pomalými a monotónními hlasy také moc energie nepřidávají. V ruce držím poloprázdný kelímek od kafe. A to kávu nepiju. Vůbec. To jsem zvědavá, jakou reakci v mém těle vyvolá.

No, je to moje hloupost. Tuhle práci jsem si vybrala sama a ještě ze získané pozice měla radost. Já bláhová. Ale takovou volbu nejspíše provedlo více z nás. Všichni máme možnost si svobodně zvolit své zaměstnání. Tak proč je málokdo z nás spokojený ve své práci? Nebo dokonce šťastný! Svou současnou situaci omlouváme slovy: "No jo, na nějaký dobrý místo musí mít člověk konexe." Na nějaký "dobrý místo" možná ano. Ale co takhle vaše vysněné povolání? Čím byste se stali, kdyby peníze ve vašem životě nehrály žádnou roli?

Chápu, že toto zamyšlení se nad sebou samým nemůžete brát vážně od někoho, kdo si sám v prvních řádcích sypal popel na hlavu. Jen mě v těchto nekonečných dnech napadlo poukázat na to, jak si častěji volíme tu jednodušší cestu přesto, že nám nepřinese radost. Místo toho, abychom si skutečně šli za tím, co nás baví a naplňuje. Protože to je opravdové bohatství.

Pokud si budu příště volit nové zaměstnání, rozhodně se nenechám zlákat na finanční odměnu, kterou mi stejně stát nekřesťansky zdaní. Nebo na vysokou hodnotu stravenek, které beztak nemůžu uplatnit na veškerý sortiment v regálech. Práce, ve které odpočítávám každou minutu do konce směny, není určitě ta pravá. 
@Amurka3