12. 7. 2018

Zavřené oči

Říká se, že když při rozhovoru jeden z lidí zavírá oči, tak lže. Já oči zavírám, ale důvod mám jiný. 

Když jsem chodil na základní školu, tak jsem se rozbrečel pokaždé, když mi někdo způsobil příkoří. Asi to bylo tím, že jsem byl „maminčin mazánek“. Maminka mi dávala všechno a před vším mne chránila. Děcka jsou někdy dost zlá a někteří mí „milí“ spolužáci chtěli vidět, jak se mi po tváři koulí slzy. Často mě pošťuchovali, dávali pohlavky, svazovali boty a mnoho dalšího. Bránit se ani utéci jsem nemohl, protože jich většinou bylo víc. Nenapadlo mne nic jiného než zavřít oči. Jednak jsem se bál a jednak jsem asi věřil, že se tím problémy vyřeší. 

Problémy se samozřejmě nevyřešily, zato zavírání očí mi už zůstalo. Bohužel. Dost mi to komplikuje život. Na rande mi slečna, s níž jsme si (i podle jejích slov) náramně rozuměli, řekla, že s postiženým (kvůli zavíraným očím) nic mít nechce. Při pracovním pohovoru mi bylo řečeno, že mi díky zavíraným očím nevěří ani slovo.

Z introvertní povahy, kterou jsem „schytal“ kvůli zkušenostem ze základky, jsem se tak nějak dostal. Zavírané oči mi ale zůstaly. Dobré je, že už to nedělám tak často – a doufám, že dříve či později se tohoto zvyku zbavím úplně. Ledaže dotyčného opravdu nebudu chtít vidět :-)

@pavlikruza