3. 5. 2018

O úsměvech

Následující slova chci věnovat jednomu člověku, který si je sice nepřečte, ale stejně tak nějak tuším, že by z nich měl radost. Cvrliky byl světlem Twitteru. Ukazoval nám, že když k sobě budeme milí, vstřícní a tolerantní, opravdu se leccos může změnit k lepšímu.

Se začínajícím jarem, přibývajícím světlem a optimismem bych taky ráda udělala něco dobrého. Jasně, dát peníze na charitu by byla skvělá věc. Se studentským rozpočtem bych ovšem stejně mohla věnovat jen pár drobných, které by zase tak velký přínos neměly. Některé kamarádky pravidelně darují krev. Opět jde o záslužnou činnost zachraňující lidské životy... Kvůli malému zdravotnímu nedostatku, který bych nerada rozebírala veřejně, ovšem tuhle možnost nemám. Trvalo to dlouho, ale nakonec mi otevřela oči kamarádka. Poradila mi, ať jen pokračuji v tom, co už nezištně dávno dělám.

Usmívám se jen tak náhodně na lidi, slečnám v MHD chválím hezké šaty, pokud se mi líbí (ačkoliv se na mě někdy dívají trochu divně)… A zkrátka se chovám jako doma. Pocházím z velice malého města. Doma je třeba úplně normální prodavači v Bille popřát hezký zbytek večera a doplnit to podobnými zdvořilostními obraty, však to přece nic nestojí. Nyní jsem se přestěhovala do většího. Lidé ve frontě za mnou brblají, že zdržuju u pokladen. Přátelé se diví, proč s prodavači neustále flirtuji, protože normální zdvořilost a milé úsměvy už nejsou schopní rozeznat. Ale mně to nevadí, stačí, že ten prodavač se taky směje a má kapku lepší den.