6. 2. 2018

Život v multikulti světě

Už pár let slýchám, že ČR by se měla bát multikulti společnosti. Nikdy jsem tomu moc nevěřila, ostatně jsem měla od dětství možnost cestovat, kultury opravdu poznávat a udělat si vlastní obrázek. Nicméně pravé multikulti jsem začala zažívat před půl rokem, když jsem nastoupila na vysokou do Anglie. 

A víte co? Je to boží. Multikulturalismus je absolutně úžasná a nesmírně obohacující věc. Kupříkladu na kolejním bytě je nás zhruba stejně "bílých" a "černých" a navrch dva asiati. Měla jsem s nimi někdy problém? Ne (teda krom toho, že jsou ohromní bordeláři, ale to je problém napříč všemi národnostmi a rasami). Naopak na některých mě baví spontánnost, u jiných obdivuju cílevědomost. Stejně tak ve škole je to ohromná výhoda. Dělíme se o různé zážitky a zkušenosti ze všech možných národností a kultur. Takto by mě čistá teorie nikdy neobohatila. 

Británie mi oproti Česku přijde jako ráj rozmanitosti. A líbí se mi to. Naopak mi vadí, když proti cizím kulturám brojí někdo, kdo v životě potkal maximálně Vietnamce na tržnici (no offense, je to nejblbější příklad, co mě napadl). 

Evropská kultura je skvělá, važme si jí, ale nezavrhujme ty ostatní. Mohli bychom totiž zamrznout na jednom místě a to by nebylo dobře.
@_ohh_deer