11. 2. 2018

Noc, která mi změnila život

Představte si, že je vám 15 let. Pravděpodobně máte za sebou základní školu, užíváte si letní prázdniny. Možná zažíváte první zamilovanost. Možná máte první brigádu. Možná máte představu, co chcete v životě dělat, možná nemáte absolutně tušení. Vlastně netušíte kým jste, ani kým nejste, hledáte sami sebe. Jste tam?

A otázka, která vám v noci nedává spát zní... je tohle opravdu všechno? Rodina, práce, koníčky, studium, společnost... nebo je tu něco víc? Něco, co nás přesahuje. Kde jsem byl před narozením, kde budu po smrti? Existuje Bůh?

Jako někdo vyrůstající v křesťanství jsem měl k dispozici odpovědi, které však ne úplně odpovídaly na mé otázky. A vůbec. Nemají ti ateisté v něčem pravdu? Vždyť to dává smysl. Proč věřit v něco, co nevidíme, co nemůžeme ani dokázat? Obrovská výhoda mé rodiny je, že takové otázky jsou vítané a vážně se o nich bavíme.

Náhodou jsem narazil na vědce Raymonda Moodyho a jeho knihu Život po životě, zachycující příběhy lidí, kteří si prošli klinickou smrtí. Hned další den jsem si k ní sedl. Naprosto mě pohltila. Jak formou, tak obsahem. Za odpoledne jsem ji celou zhltnul. Jenže otázek bylo ještě víc. Tak existuje Bůh nebo ne? Ty příběhy byly úžasné. Něco takového jsem chtěl taky zažít. Snad bych pak už neměl tolik otázek.

Uběhlo pár měsíců a přišly výše zmíněné letní prázdniny. Prázdniny jako každé jiné. Alespoň jsem si to myslel. Stalo se to v noci z neděle na pondělí. Té noci se událo něco velice zvláštního. Sen, který není obyčejným snem. Sen natolik reálný, že oproti němu se naše všední realita jeví pouhým snem. Neřeknu zde, co se v tom snu stalo. Stejně byste mi nevěřili.

Po probuzení sen odezníval v podobě tepla v těle a pocitu nekonečné radosti. Navzdory tomu, že bylo pondělí, pět ráno, a čekala mě tvrdá práce v zahradnictví. Jak moc jsem to chtěl řvát do světa! Už znám odpověď na svou otázku! Můj život už nikdy nebyl jako dřív. Otevřely se mi dveře do světa nového - skrytého a natolik úžasného, že ho nelze slovy popsat. Nebojte se jej hledat. Nabízí víc, než si myslíte.
@Pohodarek