3. 2. 2018

Informovanost se nenosí

Někdo to nazývá šikana, ale já jsem si osvojil termín „potlačování ega“, protože člověk nemůže rozvíjet pořádně svůj charakter a okolními vlivy je utlumován a často to vede k jakési apatii (u mě naštěstí ne). 

Rodiče mě vedli k tomu, abych četl noviny (táta je přinášel z práce každý den) a sledoval dění kolem sebe. Samozřejmě se toto sbírání informací přenášelo do školy a prezentování mých vědomostí při hodinách. Ale to byl kámen úrazu. Někteří možná záviděli, někteří prostě chtěli, abych mlčel, a tak při každém mém projevení informací hučeli, nadávali, někteří mi propíchli kolo, a já jsem z toho byl tak špatný, že jsem se stal těžkým melancholikem. A učitelé tomu nezabraňovali. A toto bylo na základní škole. 

Na střední škole to pokračovalo v podobném duchu, učitelé mi tam sice projevovali větší účast, ale jakási nevraživost a naprosté nepochopení, že místo chození do hospod jsem pobýval u knih nebo u zpráv, byla znát a ta rozdílnost mezi námi byla výraznější. Párkrát se mi kvůli mému „životnímu stylu“ vysmáli. 

Člověk by řekl, že se na vysoké škole tyto praktiky nevyskytují a každý chce vědět co nejvíc. Bohužel, když člověk své prezentování informací přežene, tak často uslyší „Už toho nech“ a nebo „Už mlč, to stačilo“. 

Teď mohu říct, že po 27 letech, kdy jsem pobýval v českém vzdělávacím systému, se mohu rozletět jako pták a konečně plnohodnotně rozvíjet své ego, svoji osobnost. Konečně mě nebudou svazovat školské regule a také mí „milí“ spolužáci, kteří si myslí, že když člověk dělá něco navíc, tak je to špatně. 

Nicméně si položím takovou řečnickou otázku: „Co je špatného na tom být informovaný?“ A možná v tuto chvíli se moje chuť po informovanost bude hodit, poněvadž s ohledem na výsledek prezidentských voleb jsem si řekl, že se budu občansky angažovat v rámci nějakého spolku či jako fyzická osoba.
@Pavlikruza