25. 1. 2017

Změna

I když je tolerance skvělá věc a já sám jsem tolerantní velmi, někdy je třeba spíš respektovat než tolerovat. A tak jsem jednou přestal tolerovat své špatné návyky a začal respektovat sám sebe.
Od malička jsem byl obézní, otylý, buclatý, prostorově vyvinutější, při těle … prostě „ten tlustý kluk“. V 8. třídě jsem vážil 111 kilo. Ve 26 letech jsem už nebyl obézní, ale morbidně obézní a váha (taková, co to vydržela) bolestivě úpěla pod náporem 155 kil. Léta jsem to bral jako něco normálního. Nic jiného jsem neznal a nikdo mi nikdy neporadil, jak to změnit. Okolí to „tolerovalo“, já jsem to neřešil, ale… máme internet. Najdeme na něm spoustu silných příběhů, které člověka dokážou přimět k přemýšlení. A tak jsem si jednoho krásného dne řekl, že jsem těch úspěšných příběhů viděl už dost na to, abych se pustil do vlastního.
Tenhle příběh už píšu pátým rokem. Zakrátko mi bude 31 a dnes ráno má osobní váha ukazovala 82 kg. Tedy o 73 méně než v době, kdy jsem měl problém vylézt do druhého patra, aniž bych se zadýchal. Dřív jsem pomalu nedokázal doběhnout autobus. Dnes zvládnu uběhnout půlmaraton. A taky zvládnu spoustu dalších věcí, které pro mě byly 26 let zapovězeny. A ten pocit je k nezaplacení.
@ThinspirationCZ