15. 1. 2017

Raději knihu

Rád čtu. Je to dokonalá introvertní zábava. Nepřijdu do kontaktu s živým člověkem, ale stále mám dobrou společnost. Jako malý školák jsem se Správnou pětkou od Enid Blytonové řešil záhady v kouzelném anglickém prostředí. Dospíval jsem v Bradavicích s Harrym Potterem. Odhaloval zločiny s Herculem Poirotem a schovával se před nacisty s Annou Frankovou.
Přečtu skoro všechno, co mi padne pod ruku. Beletrii i literaturu faktu. Od mužů i žen. Napříč kontinenty, rasami i vyznáními. Literatura – podobně jako cestování a cizí jazyky – odhaluje myšlení lidí. Severská brutalita i podivno; japonská poetičnost; anglická úcta k tradicím a hodnotám … každá knížka mě dovede okouzlit, rozšířit mi obzory a učí mě nesoudit podle prvního dojmu. Stejně jako nesoudit knihu podle obalu.
@52knih