15. 5. 2018

Sebevědomí, které roste s vámi

Při posledním rozhovoru s Cvrlikym jsme se dostali k tomu, že mnoho lidí trpí nedostatkem sebevědomí.

Já vlastně ani nevím, jaké to je – nemít sebevědomí. Zažil jsem šikanu, ubližování, ulici, spoustu dalších špatných věcí, ale sebevědomí mi nikdy nechybělo. Čím to je, že sebevědomí má někdo na rozdávání, zatímco jiní jej mají nulové? Podle mě je to o přístupu člověka k vlastnímu životu, možná i výchovou v dětství. Ale z velké části si život můžeme ovlivnit sami. Existují cvičení na zvýšení sebevědomí. Ale nejdůležitější bude vždy mít rád sám sebe. Láska k sobě je klíč ke zdravému sebevědomí.

Jako malý jsem si nikdy nepřipustil, abych se kvůli problémům někdy opravdu nesnášel. I když jsem byl na ulici, vždy jsem v sobě našel jiskru naděje, která mě posunula dál. Slečny mě milionkrát odmítly se slovy, že nejsem jejich typ. Přesto jsem vždy odcházel s hlavou vztyčenou, neb nejkrásnější vítězství je i přes neúspěch se nevzdat. Když jsem během života na ulici neměl co jíst, rozhodl jsem se pro změnu, sehnal si oblečení a šel na pohovor. Mé působení bylo sebevědomé – a tak přestože jsem nebyl oblečený jako ostatní, tu práci jsem dostal. A podobných příkladů bylo více. Nejdůležitější je si uvědomit, že nikdo nemá právo vám brát vaše iluze, vaše štěstí. Vše závisí na vás.

Vždy jsem si říkal, že se sebevědomím vše zvládnu lépe. A je to pravda. Najít v sobě tu sílu a víc si věřit. Nemít o sobě pochybnosti. Jiní je o vás sice mají, ale sám jsem si je nikdy nepřipouštěl. Kdybych to udělal, zničilo by mě to. Neradím vám, abyste to dělali jako já. Ale zkuste v sobě najít hlas, kterým dokážete říct, že se máte rádi. A vaše sebevědomí poroste s vámi. Přeji každému, aby se měl víc rád a nedával příliš na to, co slyší od ostatních. Řídit se svým srdcem je nejlepší cesta k úspěchu.
@sincerojimmy