2. 8. 2017

Od malička za svým snem

Byl jsem takové to klasické dítě, které bylo snad v každé škole, v každé třídě. Byl jsem tlustý, chytrý a dostával to sežrat. Tehdy jsem to nechápal. Mrzelo mě to, ale našel jsem si dva tři lidi, kteří mě brali takového, jaký jsem a s tím jsem si vystačil.

Tím, že jsem přeci jen moc kamarádu neposbíral, jsem si hledal koníčky jinde. Kromě toho, že jsem hrál házenou, jsem hodně času trávil hraním počítačových her. Miloval jsem a do dneška miluji sportovní série NHL a FIFA. Někde okolo jedenáctého dvanáctého roku mě začal nudit implementovaný komentář ve hře – s úctou k Mírovi Bosákovi – a začal si u toho žvatlat sám. Do dneška mám jednu nahrávku, kde jsem ušišlaný, ale je tam slyšet to nadšení, které mám dodnes. Začal jsem pomalu v hlavě přemýšlet o tom, že bych chtěl být taky tím pánem, co komentuje v televizi.

Pak přišla parádní věc – začal existovat YouTube. Psal se rok 2012 a hrálo se fotbalové EURO. Napadlo mě udělat ve fifě simulaci českých zápasů. Měly úspěch a díky nim jsem měl možnost komentovat MČR ve fifě. První zkušenost komentovat před lidmi. Jasně, e-sport, ale tehdy jsem si potvrdil, že je to něco, co chci dělat do konce života.

Měl jsem ohledně práce obrovské štěstí. Další kapitola přišla v listopadu. Tipsport vyhlásil soutěž „Staň se komentátorem“. Vyhrál jsem ji. Za odměnu jsem mohl komentovat jeden zápas hokejové extraligy. Zvládl jsem to s bravurou, bez trémy. Odcházel jsem ze stadionu se slzami v očích, protože mě nemohl slyšet děda, který mě kdysi poslouchal u počítače, ale bohužel tři měsíce před tím umřel. Věděl jsem ale, že by na mě mohl být pyšný. Do konce sezóny jsem komentoval pět zápasů, další rok 27, stejně tak jako třetí.

Pak přišla možnost dostat se na stáž do televize Nova. Trvala půl roku, dojížděl jsem z Chrudimi a finančně se vymáčkl úplně na minimum. Stálo to za to! Začal jsem psát články, pak se zapojoval i do přípravy Sportovních novin. V tu dobu vznikal O2 Sport a pár komentátorů odcházelo. To byla moje šance! Když jsem na stáž nastupoval, řekl mi jeden pán: „Nepočítej s tím, že si na stáži zakomentuješ…“ Opak byl pravdou. Na konci stáže jsem komentoval záznam fotbalového přáteláku mezi Nizozemskem a USA. A to byl jenom začátek.

Můžu být vděčný za to, že jsem to nevzdal. Ti, co se mi na základce posmívali, chtěli rázem být mými přáteli, ale já řekl ne. Dostal jsem smlouvu, k dnešnímu dni mám za sebou desítky fotbalových, hokejových, házenkářských a beachvolejbalových zápasů na Nova Sport, včetně olympiády… Dělám práci, co mě baví, splnil jsem si sen, bez protekce. V oboru, který dělá jen pár vyvolených. 
@jinochmichal