1. 7. 2017

Darovat život

,,Hele a proč si jako adoptovali děti? Oni nemůžou mít svoje?”
,,Hele můžou a dokonce mají. Mají svoje čtyři - dvě si přivezli z porodnice a dvě z kojeňáku!”
Být rodičem není jen o tom někomu ,,dát život” v tom smyslu slova ,,přivést jej na svět”. Pro mě je to hlavně o tom, někomu dát nejlepší život, jaký můžu - plný lásky, porozumění a se zázemím, kterému se říká domov. A někdy prostě nedává život ten, který přivedl na svět…

Jsem z velké rodiny a jsem za to ráda. Ani v dětství mě nenapadlo řešit, jestli jsou moji sourozenci všichni ,,vlastní” nebo ,,nevlastní” - prostě jsou to bráchové a ségra. Občas to byli ,,ti blbečci” a jindy (většinu času) ,,ti bezva parťáci”... Když tedy přišel jeden z mých sourozenců s tím, že ke svým dvěma dětem chce ještě další mrně a že je jím malá modrooká blondýnka, která má tak trochu strach z lidí, ošklivé sny, krásný úsměv a žádné rodiče, měl mou plnou podporu! O dva roky později přišel ještě modrooký blonďák, co vzhledem připomínal barokního andělíčka, ale vyklubal se z něj pěknej ďáblík, ale o tom, třeba, někdy příště…

Není to stejné, když si vezete dítě z porodnice nebo dětského domova. Často se u malých dětí řídíme tím, že tohle jsme dělali jako malí taky a že v tomhle je to celý táta/celá máma. Těhle malých blonďáků se musíme často na něco ptát a vysvětlit jim, že jsme si je přivezli z domečku, kde jsme si je vybrali a oni nám teď musí pomoct, co se jim honí v té malé hlavičce. Nevíme, co prožívali, než se dostali k nám. Nebudu vám tvrdit, že je to lehké a nebudu říkat, že to občas nebolí. Ale pak, když po stodvacáté opakujete ten příběh o domečku a porozumění a oni vás obejmou a řeknou: ,,Ale vy jste si mě nevybrali! To já jsem si vybral/a vás!”, víte, že vlastní/nevlastní se rozplyne v té malé náruči a modrých očích rychleji, než vám to stihne přijít na mysl... 
@BlondataBehna