4. 8. 2017

O depresi jinak

Pocit naprosté prázdnoty, nechuti cokoliv dělat, zbytečnosti dýchat atd. je minimálně zajímavé koření života, které kromě tohoto ve vás dokáže vyvolat i pocit, že některé věci, které ostatní lidé řeší, nejsou tak důležité, jak si myslí, a že váš vlastní život je to hlavní, čím byste se měli v první řadě zaobírat.

Abych to trochu rozvinul. Život s depresemi je svinstvo. Stavy, kdy jste naprosto normální člověk z minuty na minutu vystřídá stav, kdy přecházení silnice bez rozhlížení není až tak stupidní frajeřina, jako doufání ve vysvobození z tohoto martyria a ukončení veškerého trápení, které člověk zrovna prožívá a už prožívat nechce. Na konci tunelu nevidí žádné světlo. Nic lepšího na něho nečeká. Je sám. Nikomu na něm nezáleží. Nikdo tu pro něj není. Zmar. Tma. Prázdno. Nic. Dno.

Samozřejmě, že poté, co se ode dna odrazí a zase vyplave na hladinu, tak se sám sebe ptá:„O čem to vůbec přemýšlíš? Seš normální?!“ Ale někdy to prostě tak je a člověk se s tím musí naučit nějak žít.

Hlavně žít.

Tohle vše směřuje k tomu, že svým nechutným způsobem jsem za deprese a obecně tyto stavy rád. Člověk si totiž uvědomí, jaké malichernosti a někdy naprosté voloviny lidé řeší. Co bych dal za to, kdyby moji hlavní prioritou bylo řešit, co si támhle Pepa dnes vzal na sebe.

Já jsem rád, že žiju, že je mi líp, že svítí slunce, a že dýchání dostalo zase smysl. Deprese mi ukázala naprosto novou úroveň nadhledu a velmi jasně vyznačila hranice, že v první řadě řeším život svůj a nejbližších přátel, kteří pro mě jsou to nejdůležitější, a spousta ostatních věcí už tak důležitá není. Někdy je prostě fajn si od dané věci udělat krok dozadu a podívat se na to znova. Zkuste to. 
@tripeczz