31. 7. 2017

Eco-friendly

Přestože jsem líná, chci změnit svět. Asi i z toho důvodu se snažím chovat k Zemi mile. Žít ekologicky je totiž strašně jednoduché a ve většině případů to šetří čas i peníze.

Začalo to nenápadně - nosila jsem vlastní tašku na nákup, koupila si skleněnou lahev na vodu a recyklovala. Teď mám doma kyblík na bioodpad, oslavuji menstruační kalíšek, kudy chodím, vybírám si hostely podle toho, zda jsou eco-friendly a nejím maso.

Často dnes slýchám, jak se lidé bojí o budoucnost svých dětí. Málokdy však kvůli osudu Země, o to více kvůli hrozbám, které se jen stěží stihnou naplnit, budeme-li nadále žít tak, jak jsme žili dosud. Snažím se environmentálně vzdělávat, přesto si myslím, že není potřeba zvláštního vzdělání, aby člověk pochopil, že neustále brát a nedávat nic zpět není dlouhodobě udržitelné.

Je trochu škoda, že si "nás" někteří představují jako smradlavé ekofašisty v batikovaném. Mě ale baví, že být eko se stává módním trendem. Každým dnem se snažím zmenšovat svůj negativní dopad na planetu. Mám před sebou ještě dlouhou cestu, ale je skvělý pocit být součástí pozitivní, ač pomalé změny. Budu ráda, když mi pomůžete, a společně začneme to, co jsme měli začít už před lety. 
@barushe