8. 8. 2017

Ajťačka

Cesta k práci, která mě baví, byla velmi pozvolná. Měla jsem typické devadesátkové dětství, pořád venku a počítač velmi okrajově. Ale z toho okrajového si stále vybavím jeden prográmek z tuším 9. třídy ZŠ – Baltíka. Je to v podstatě simulace programování pro děti. Baltík mě bavil a hlavně mi šel, byla jsem v něm jedna z nejlepších ve třídě.

Další posun v mých počítačových znalostech nastal až na vysoké škole, kde jsem studovala obor Informační studia a knihovnictví. Na bakaláři jsem se seznámila s tvorbou webovek tabulkami. Navíc některé kamarádky měly operační systém Linux a já byla zvědavá, jestli bych ho taky zvládla. Na následném magisterském studiu mě ovlivnil roční projekt, ve kterém jsem se dostala do komunity ajťáků, kteří pořádají různé zábavně-vzdělávací akce pro jiné ajťáky. Mít kolem sebe skvělé lidi, kteří všichni programují, to přímo vybízí, aby se člověk vydal tímto směrem.

Ještě mi to ale chvíli trvalo, moje první práce po škole byla v knihovně ve službách. Kvůli vedení mě to tam ale začalo štvát, tak jsem si řekla, že zkusím změnit obor. Ve volných chvílích jsem se začala sama vzdělávat pomocí online interaktivních programovacích kurzů, např. . Nejvíc jsem se zaměřila na html a css, protože když jsem se zamyslela, co mě nejvíc bavilo na VŠ, tak to byl internet. A internet a webové stránky skoro jedno jsou :)

Takže když jsem pak hledala práci, už jsem nehledala knihovnu. Už jsem si šla za svým. Vytvořila jsem si vlastní webové stránky, kde jsem se představila, vyladila si LinkedIn, na životopis se vykašlala a firmám rozesílala 2 odkazy. A přestože jsem stále měla minimum znalostí, práci jsem sehnala dříve, než mi doběhla výpovědní lhůta v knihovně.

Nyní už více než rok tvořím webové stránky v jedné malé reklamní agentuře. Stále se mám hodně co učit, ale neměnila bych.

Doufám, že tenhle příběh někomu pomůže se odhodlat, jít si za svou spokojeností v práci. Já za tuhle cestu nejvíc vděčím dané komunitě ajťáků, protože mě neuvěřitelně namotivovali. Chtít je jedna věc, mít kolem sebe skvělé lidi, kteří vám s vaším cílem pomohou je věc druhá. A když se to spojí, jdou změny nejlíp. 
@IxAriela