25. 7. 2017

Proč chodím na Pride

Když jsem se poprvé účastnila průvodu Prague Pride, bylo mi 21, měla jsem svoji první přítelkyni a byla jsem natěšená i vyděšená zároveň. Václavské náměstí zářilo v záplavě duhových vlajek, všichni kolem mě se usmívali, tančili a za ruce se držely zamilované páry ve všech věkových kategoriích. Připadala jsem si jako v jiném světě. Pocházím z malého města, se svou orientací jsem se stále ještě trochu prala, nedokázala jsem se svěřit ani rodičům a najednou jsem měla kolem sebe tisíce lidí, kteří se nestyděli, že milují osobu stejného pohlaví a nebáli se s nimi jít ruku v ruce po ulici. Úleva. Smíření. Štěstí.

Tohle všechno a ještě mnohem jsem cítila, když jsem ruku v ruce s holkou, kterou jsem milovala, procházela Prahou, obklopena přáteli a cizími lidmi.

A proto se na Pride stále vracím.

Protože to není tak dávno, kdy i samotná existence Prague Pride byla nepředstavitelná.
Protože to není tak dávno, kdy se lidé báli na ulice držet za ruku.
Protože Prague Pride dává mladým lidem, kteří si uvědomují svoji odlišnou sexuální orientaci, naději, že je čeká šťastný a spokojený život s milovanou osobou.
Protože ve světě stále existuje sedm států, kde se homosexualita trestá smrtí a ve více jak sedmdesáti zemích světa je stále nelegální.
Protože ačkoli LGBT komunita v České republice žije svobodně, miliony leseb, gayů, bisexuálů a transgender osob žijí ve strachu, jsou pronásledovány a čelí diskriminaci a jejich utrpení je potřeba připomínat.
Protože ani u nás jsme ještě nedosáhli rovnoprávnosti, jelikož nemůžeme adoptovat děti našich partnerů, které v mnoha případech od malička vychováváme a rodiči jsme jim ve všech oblastech života, jen stát to po právní stránce neuznává.
Protože jako spousta holek sním, že mě táta jednoho dně odvede k oltáři a já před svými nejbližšími řeknu své vyvolené „ano, beru.“
Protože Prague Pride je oslavou. Oslavou života ve svobodné a otevřené společnosti. Oslavou respektu a tolerance. Oslavou odlišnosti. Oslavou lásky. A na oslavě lásky přece není nic špatného. 
@princessdomik