24. 7. 2017

Být "ta divná"

Už od malička jsem byla spolužáky označována za "tu divnou", se kterou nikdo nechtěl mít nic moc společného. Stále si živě pamatuji, že kamarádit se se mnou znamenalo "přeběhnout" na špatnou stranu a znepřátelit si tím zbytek třídy. Jako malou holku mě to vcelku deprimovalo, protože jsem netušila, co dělám špatně.

Jasně, měla jsem například úplně jiné koníčky než zbytek dětí - když si holky v družině hrály s bárbínama a kluci holky naháněli, tak já seděla osamoceně za jediným počítačem a pařila hry. Vždy jsem byla výrazně asociálnější člověk, než mé okolí. Introvertnější. Bez potřeby se neustále s někým bavit, bez potřeby chodit za barák hrát si, bez kamarádů, v samotě.

Snažila jsem se tyto věci na sobě celkem dlouho měnit. V pubertě se ze mě stal extrovert, se spoustou známých, ale vůbec se mi to nelíbilo. Nebyla jsem to já.

Už dávno nejsem ta malá holka, je mi téměř 26 a už vím, že nemá cenu se měnit. Kamarády bych spočítala na prstech jedné ruky; asociální zájmy mi zůstaly, primárně počítače a četba; a v samotě jsem nalezla kus sebe, nějaký druh štěstí a smíření.

Už to ale nepovažuju za "divnost", jak mi bylo od malička vtloukáno. Spíš za zvláštnost, na které není nic špatného. Každý přece máme něco. 
@ellaynex