10. 4. 2017

Vegelidi - fakt divná parta?

Zvířata jsem měla ráda vždycky. Ve čtrnácti jsem si koupila hamburger u mekáče v Mostecký, a když jsem se do něj zakousla, proběhlo mi hlavou něco jako: "Právě jsem kousla krávu do prdele a nějak mi to nepřijde správný.". Sousto jsem vyplivla, hambáč vyhodila a od té doby dvacet let nejím maso. Ani kuře? Ne. Ani rybu? Ne. A co omáčky? Ne. A vývar? Ne. Fakt ani vývar? Ne.

V tý době vegetariánů v ČR moc nebylo, já žádné neznala. Když jsem přišla na návštěvu k babičce a odmítla šunkový chlebíček, řekla: "Na náštěvě i vegetariáni jedí maso!", takže asi taková byla doba. Smažený sýr se vám brzy přejí a těch pár bezmasých jídel, co občas nabízejí v běžných hospodách, často kuchaři neumí správně připravit.

Když jsem rok žila v Anglii, bylo to jiné. Nikdo se nedivil, výběr bezmasých jídel byl v restauracích běžný. Po návratu se mi chvíli chtělo utéct zpět, ale naštěstí postupně (minimálně v Praze) začaly vznikat vegetariánské a pak dokonce i veganské restaurace.

Nejsem ten typ, který všem nutí svůj postoj. Mým životním posláním vážně není obtěžovat lidi v okolí tím, že jsem přišla na něco skvělého a oni by to měli dělat taky. Upřímně řečeno, nesnáším ty "militantní vegany", ze kterých si všude dělají srandu. Osobně ale takové lidi neznám.

Za poslední roky se svět změnil a já už nejsem jediná, kdo maso nejí. Zvykla jsem si, že pro většinu lidí jsem divná, protože kdo by si přece takové potěšení odpíral, že. Měla jsem štěstí, u mě to přišlo samo, nenajdete mě slintat před řeznictvím. Pokud někoho OPRAVDU zajímá, jak to dokážu bez masa, odpovídám, že maso mi ve stravě chybí asi stejně jako beton. Prostě ho za jídlo nepovažuji. Maso mám nejraději teplé, chlupaté a hlavně živé ;).

Když na sociálních sítích nacházím obrázky vyuzeného prasátka, extra povedeného bůčku nebo šťavnatého steaku, prostě to přejdu. Nějak mi nepřijde správné ty lidi prudit. A je mi fajn, když se tak i oni chovají ke mně. Přijde mi totiž ujetý, že je "ok" ukájet se u obrázku nakrájených mrtvolek a nadávat druhýmu za to, že tohle podporovat nechce.

Každý máme svou cestu a dobrému světu přispíváme tak moc, jak dokážeme. Jo, přijde mi správný (a za tím si stojím), že když je na to vhodná chvíle, tak to téma vynesu. Málokdo z "masožroutů" by totiž skutečně svedl zabít zvíře, a věřím, že drtivá většina by nesouhlasila s tím, jaký život ta zvířata ve velkochovech musejí snášet. Ale, jak se lidi rozhodnou, je na nich. Já je za to určitě soudit nebudu, i když pro sebe jsem si už cestu vybrala.
@Komunikuji