1. 4. 2017

Když rodiče válčí

Rozvod v dnešní době není žádnou novinkou či krajní možností. Občas mi připadá, že neznám člověka, co by pocházel ze spokojené a nikdy nerozvedené rodiny. Ani já nejsem v tomhle výjimkou.

Už nějakou dobu před tím než nám to rodiče sdělili, bylo vidět, že spolu nejsou šťastní. Přesto však slyšet ta slova „rozvádíme se“, bylo hodně nepříjemné. V tu dobu mi bylo teprve sedmnáct, takže sociálce jsem se nevyhnula.

Nejhorší chvíle byly dvě. Soud o výživné, kdy jsem musela poslouchat, jak na sebe rodiče hází špínu. Když tehdy přišla řada na mě, abych mluvila, tak jsem se nekontrolovatelně rozbrečela.

A situace, kdy jsem se jednou vrátila ze školy a doma byl jen otec. Okamžitě ke mně přiskočil a začal do mě hustit, jak se s matkou hádali a ona pak vyběhla na ulici a začala řvát, že ji chce zabít. A aby toho nebylo málo, po hodině přijela matka a taky hned šla za mnou a stěžovala si, že se ji prý otec pokusil uškrtit.

Dodnes nevím, kdo z nich říkal pravdu. A vlastně ji ani znát nechci. Zřejmě jsem si měla vybrat, komu věřit. Tak jsem si vybrala, že ani jednomu. V ničem. Rodina by měli být lidé, kterým věříte, jenže tak už to u nás prostě nefunguje.

Lhala bych, kdybych tvrdila, že mě rozvod neovlivnil negativně. Ovlivnil, a to hodně. Jsem si jistá, že právě to je důvod, proč tolik netoužím založit rodinu. Ale na druhou stranu mi pomohl dospět, utvořil můj charakter, názory a hodnoty v životě.

Teď, po třech letech od oznámení rozvodu, se to pořád vleče. Všichni stále bydlíme spolu, ale jako rodina ani trochu nefungujeme. Doufám, že až se všechny děti osamostatníme, tak každý už budeme se svým životem spokojenější. 
@KiaraEtsuko