25. 2. 2017

Turistický ombudsman

Když jsem se před lety rozhodl pomáhat v Praze turistům, netušil jsem, do čeho se pouštím. Turista je v Praze lovná zvěř.

Nikdo je vlastně nemá moc rád. Nejčastější argumenty, které slyším, jsou Vždyť je to tak všude!”, Oni na to maj!”, Mě taky v zahraničí natáhli!”, Maj se zeptat, líná huba, holý neštěstí!”.

To poslední mi řekla slečna ve směnárně na letišti. Udělalo se mi téměř fyzicky špatně. Tihle lidé mluví za naši zem. Tihle podvodníčci a zlodějíčci, kteří maj jediný cíl, a to obrat turistu a už ho nikdy nevidět.

Můj cíl je turistu obrat”, ale vidět ho znovu a znovu! Neprodat mu jedno pivo za 220 (restaurace na Malé straně), ale prodat mu 4 za 200 (Lokál), aby byl násobně spokojenější.

Z centra Prahy se stalo turistické ghetto a mým cílem je ho rozpustit. Ne vyhnat z něj turisty, ale nahnat do něj zpátky Čechy, Pražáky, místní. Přeci dokážeme být, žít, jíst a pít společně. Na mnoha místech Prahy už to tak funguje. Snažím se o to, aby to fungovalo i na Staromáku, nebo Pražském hradě.
@janekrubes