20. 2. 2017

Perlička na dně

Samotář, zádumčivý, přemýšlivý, zadumaný, zasmušilý podivín. Tyto a další přívlastky jsem na svoji adresu slýchával často. Taky to, že jsem namyšlený náfuka, který s nikým nevyjde.
Bylo to odmalička trošku jinak. Bojoval jsem odmala s něčím, co tenkrát snad ani nemělo žádné pojmenování a léčba byla taková nijaká.
Nedokázal jsem navazovat opravdová přátelství, neuměl jsem si vyřídit nějaké to pitomé lejstro, nedokázal jsem jen tak někomu zatelefonovat.
Propadal jsem depresím, bojoval se záchvaty paniky, léčil to různým způsobem.
Vše se trochu změnilo po mém nástupu do školství. Děti mě nějakým způsobem respektovaly, nadřízení mou práci chválili. Jenže to vše bylo hluboko ukryto a nemohlo to ven.
Narazil jsem na sympatickou psychiatričku a s ní jsem časem našel vhodné antidepresivum. Začal jsem navštěvovat psycholožku a i to nějak zabíralo.
Pak jsem se rozhodl změnit práci. Chtěl jsem psát, tvořit, živit se tím, co mě vždy bavilo. Ne zcela se to povedlo. Není jednoduché uživit se pouze psaním. Každopádně výsledkem byla kniha Generátor prchavých okamžiků a já jsem moc vděčný Radkovi Petříkovi, že z ní udělal pozoruhodné dílo.
Nepřestal jsem o sobě pochybovat, nepřestal jsem mít strach, co zase vyvedu, co vyvedu svým nejbližším, ale ta kniha tu je a podle všeho udělala mnoha lidem takovou radost, že se chystá její dotisk.
Přes všechny své psychické problémy jsem byl schopen vytvořit něco, co lidi baví, co na jejich tvářích vytvoří úsměv, poskytne jim útěchu a naději.
@VonWrath