3. 2. 2017

Jiná než ostatní

Od malička jsem tušila, že být holka není cool. Ve školce mi došlo, že autíčka jsou mnohem zábavnější než bárbíny, a ve škole mě přesvědčili, že holčičky jsou moc hodný na to, aby s nima byla skutečná sranda. Myslely si to i ostatní spolužačky a postupem času začaly ty nejdrsnější z nás pyšně prohlašovat: „Já ale nejsem jako ostatní holky!“

Dělala jsem to taky. Dlouho jsem věřila, že být holka nestojí za nic, a dávala najevo, že já teda žádná typická holka rozhodně nejsem. Protože nerozhodnost, emoce jak na houpačce, PMS a nulovou orientaci v prostoru, to prostě nechceš.

Přehlédla jsem při tom jednu důležitou věc. Naletěla jsem vymyšlenýmu příběhu o tom, že něco jako typická holka existuje. Celý moje nejsem jako ostatní holky“ tak bylo jen zoufalý volání, aby mě ostatní konečně začali posuzovat jako individualitu, se všemi mými přednostmi i chybami – a vymezit se vůči celýmu holčičímu rodu mi přišlo jako nejjednodušší řešení.

Jenže typická holka“ neexistuje. A všechny holky nejsou stejný. Naší důstojnosti neuškodí přiznání, že máme rády růžovou, pěkný oblečení a občas jsme tak trochu labilní. Protože to neznamená, že bychom zároveň nemohly pít pivo, po večerech hrát počítačový hry a kromě toho třeba excelovat v matematice.
Nikdo není jen soubor stereotypů. A když se k ostatním budeme jako k souboru stereotypů chovat, ve výsledku prohrajeme především my sami.
@Okoslav