22. 2. 2017

Dobrá výchova

„Kdybys mohla, změnila bys něco na tom, jak jsem tě vychovávala?“ zeptala se jedna seriálová postava druhý a asi vás nepřekvapí, že to nevedlo k žádnému hlubokému, vážnému rozhovoru, ale k sekvenci humorných nedorozumění na téma „děti versus rodiče“.
O pár dní později jsem o tom vyprávěla své mamince. A uvědomila jsem si, že kdyby se na něco takového zeptala ona mě, moje odpověď by byla jednoduchá. Nic. Nezměnila bych vůbec nic. Protože všechno, co potřebuju znát, jsem se naučila od ní.
Že moje skutečná hodnota nespočívá v ostatních lidech, ale ve mně samé. Že mám žít tak, abych se za sebe nikdy nemusela stydět. Že nezáleží na tom, kolik jsme utratili za večeři, ale s kým si ji dáme. Že moje problémy nevyřeší nikdo jinej, jen já sama. Že jak budu zacházet s jinými lidmi, tak budou zacházet i oni se mnou. A že mít kolem sebe někoho, jako je ona, není ani trochu samozřejmý.
@Okoslav