27. 1. 2017

Domácí násilí

Před 12 lety jsem se bláznivě zamilovala. Byl to můj první vážný vztah a dlouho jsem si myslela, že i poslední. Vše začalo naprosto idylicky. První dva roky jsem měla pocit, že žiji až v kýčovitě úžasném vztahu, o kterém se jiným lidem může jen zdát. Poté ale přišla první velká hádka, a zatímco v běžných vztazích může dojít třeba na třískání dveří nebo rozbíjení nádobí, tak v našem případě jsem dostala ránu pěstí do obličeje.

Jak jsem už zmiňovala, náš vztah byl až do té chvíle naprosto bezproblémový. Rozhodla jsem se situaci po pár dnech trucování přejít s tím, že to byla vyhrocená situace a prostě se přestal ovládat. Začala jsem ho sama před sebou omlouvat. Pár měsíců bylo vše opět růžové. Pak ale přišla další hádka. Tady to už nezůstalo jen u jedné rány a po hádce už nedošlo na žádné usmiřování. Během pár týdnů si vytvořil jistý systém trestů za věci, které jsem podle něj dělala špatně. V našem okolí nikdo nic netušil a můj šatník se začal plnit roláky. Od rány čímkoliv, po „házení“ na topení jsme spolu byli další tři roky. Vše komentované větou: „Zlato, ty víš, že si to zasloužíš!“. Velmi rychle jsem si dokázala vsugerovat myšlenku, že já jsem ta špatná, a že si to opravdu zasloužím.

Ráda bych řekla, že jsem si jednoho dne uvědomila, jakou dělám chybu a rozhodla se vše razantně řešit, ale opak je pravdou. Vytáhl mě z toho kamarád a to v té době částečně proti mé vůli. Už je to dlouho. A i když modřiny už dávno zmizely, tak stále lidem nevěřím, nedokážu se otevřít a ve většině případů si myslím, že pro ně nejsem dost dobrá (a to i přes to, že mám za sebou hodiny terapií a šuplík u postele plný různých prášků).

Domácí násilí není věc, která se děje pouze ve špatných filmech nebo pochybných rodinách. Může být kdekoliv kolem vás. A to i u lidí, u kterých byste to nečekali. Dívejte se kolem sebe a snažte se lidem pomoci, třeba jim zachráníte život.
Hana