22. 6. 2018

Člověk člověku člověkem

Před několika měsíci jsem napsala, jak Twitter z mého pohledu mění životy. Já díky Twitteru získala strašně moc a nikdy nepřestanu být vděčná. Díky Twitteru jsem našla snový byt (díky, Dančo), skvělou práci (díky, Luboši), ale především jsem poznala báječné lidi (díky, my dear all).

Můj dnešní článek ale nebude o mně, ale (nejen) o Cvrlikyho #toleranceplno. Všichni jsme viděli za poslední dobu, jak se tu daří pomáhat. Podařilo se vybrat zlaťáky na vozík pro nemocnou holčinu, posílaly se pohledy na dětskou onkologii, vyjádřili jsme podporu pro slečnu, jejíž stalker ji málem hodil pod auto, Judith se do Porta poskytla pomoc a dnes? Dnes Twitter spojil své síly a pomohl hromadně mému kamarádovi Jimmovi.

Jimm žil pár let na ulici. Docela úspěšně se z toho dostal, nicméně má dluhy. Postavil se k nim a je v osobním oddlužnění – takže splácet chce. Chce se tohohle břemena zbavit, a to poctivou prací. Dluhy si nenasekal tím, že by si koupil pračku se sušičkou a k tomu dovču na Kapverdách. Nadělal si je zoufalostí na ulici. Dnes, po druhém dni v jeho nové práci, mu to nebylo umožněno. Jeho nadřízený ho vyhodil za to, že je v insolvenci i přesto, že není právní důvod zrušit se zaměstnancem poměr kvůli tomuhle.

A tak se tedy spojil mocný Twitter. Retweety, lajky, diskuze, telefonáty, osobní zprávy. Jimm, ač nerad, zveřejnil svoje číslo účtu. Někdy prostě člověk udělá věc, na kterou není zrovna pyšný, ale někdy nelze jinak. Výsledek? Jimm mi před pár hodinami napsal, že dobří twilidé mu už poslali několik tisíc (a částka bude naskakovat, protože ne všechny transakce zřejmě byly v rámci stejné banky) a tak v klidu může zaplatit nájem a najíst se.

Vynechám to, že věřím, že celá tahle story bude mít ještě velkou dohru v médiích. Chci říct, že jsem neskutečně ráda, že v mojí sociální twibublině jsou lidé, kteří dokážou nezištně pomoci a udělají to rádi bez vidiny nějakého osobního obohacení. Jsem ráda, že pořád žiju ve světě, kde lidi dokážou projevit soucit a smutek, protože řekněme si to, kurva, na rovinu: tuhle pomoc zítra můžu potřebovat já, vaše mamky, vy nebo kdokoli, na kom vám záleží. A vědomí toho, že pomoc tady existuje, je moc krásný.

Strašně moc díky všem lidem, kterým není lhostejný osud druhého člověka.

@Viking_zeSeveru