19. 7. 2017

Medvěd na medvědy

Bylo mi asi 20, když mi došlo, proč mě ten „tělocvik“ s mými dosavadními dvěma přítelkyněmi moc nebavil. Detaily nejsou důležité, pocházím z malého města, silně věřící rodiny… samozřejmě, že se u nás nemluvilo nejen o sexu, natož o různých orientacích. Rozhodl jsem se, že teda zůstanu sám a bude.

Tahle představa mi vydržela až do jedné párty, po které jsem skončil v pelíšku s jedním pohledným klučinou. Legrační bylo „ráno poté“ – Jdu se podívat z okna, kde to vlastně jsem. Naprosto anonymní sídliště. Já nahý v cizím bytě. „Kde to do prdele jsem?“ Z pod peřiny se ozvalo: „Vinohrady“. „Do hajzlu, co dělám v Praze?“ „V Brně na Vinohradech, trubko.“

Po několika letech a několika vztazích, nebo snad pokusech o ně,  jsem v podstatě z nudy (při čekání na kamarádku) kouknul na svůj profil na seznamce. Byl tam. Míša75. Ještě teď se mi klepou ruce. Odpověděl jsem a od třetího společného večera spolu žijem. Dnes je to přesně 15 let, 1 měsíc a 22 dní.

Něco, co jsem si na začátku nedokázal představit je pro mě realita. A ano, jsem šťastný, děkuji. V sobě jsem si nakonec všechno srovnal a vyřešil. Dnes je svět jednodušší, s nějakou formou negativní reakce jsem se setkal asi jen dvakrát. Ono si moc lidí nedovolí nějakou urážlivou poznámku, když jeden váží dost přes 100 kilo.

Horší bylo, když se TO dozvěděla Maminka. Věty „co jsem udělala špatně“ byly ty lehčí. Asi po třech měsících mi volala: „Byla jsem se poradit s panem farářem, a on se mě ptal, jakou mám krevní skupinu, a prý matky s krevní skupinou 0 nemívají syny homosexuály. Prý jsou na to terapie, kdybys chtěl najít pomoc.“ Tohle už bylo moc i na mě, i přesto, že jsem sám v podstatě věřící člověk, kontroval jsem: „Fajn, takže ty mi chceš říct, že já deset let kouřím ptáky a přitom stačilo brát penicilin“? Tehdy mi poprvé zavěsila telefon.

O tři měsíce později jsme se usmířili. Mohla za to moje sestra. Zeptala se jí na jednoduchou věc: „Když ho Pán Bůh stvořil takového, jaký je, kdo jseš ty, abys posuzovala, proč to udělal?“ Jít na to teologicky mě nenapadlo. Dnes jsme všichni téměř v pohodě. Dokonce asi před dvěma lety mi Maminka (před Míšou) řekla, že je šťastná, že mám z jejích dětí vlastně nejnormálnější vztah.
@77erup