3. 5. 2017

Ze života introverta

Jsem introvert. Jsem ten typ člověka, který dovede zakopnout i o prázdný vzduch a lidé v reálu potom zakopávají o mě. Nesnáším být středem pozornosti a vždycky jsem ta, která sedí v koutě a mlčí. Dokud ale nemusím komunikovat, tak se mi líbí, když můžu být ve větším okruhu lidí, nasávat atmosféru a vnímat, jak jsou lidé šťastní. Snažím se držet při zemi a nesnažím se nic cíleně měnit. Prostě čekám, co mi osud vmete do cesty.

Vždycky jsem chtěla být novinářka nebo scénáristka, a tak jsem vystoupila ze své komfortní zóny, když jsem se v září vydala studovat do Anglie. To je trochu moc dobrodružství pro člověka mého ražení. Možná jsem doufala, že se mi změní povaha a já budu trochu společenštější, ale chyba lávky. I tady jsem za tu tichou, která se nijak zvlášť nezapojuje.

Když ale píšu, tak si většina lidí, kteří mě neznají osobně, podle mého vyjadřování myslí, že jsem extrovert. Psaní a čtení jsou mým útěkem z reality. Při čtení utíkám do jiných světů a prožívám příběhy jiných lidí, když je můj vlastní život tak nudný a jednotvárný. A psaní? To je pro mě osvobození. Osvobození od toho, kým skutečně jsem, a alespoň chvilkové vcítění do osoby, kterou bych chtěla být. Taky to jsou jedny z mála okamžiků, kdy si nepřipadám osamělá. Jeden můj kamarád, talentovaný člověk, ke kterému vzhlížím, mi před nějakou dobou napsal: "Samota? To je dar! Z toho právě vznikaj parádní básně a nápady."

Anglie mě sice naučila být méně stydlivá, ale pořád jsem to já. Pořád jsem tím introvertem, vyvrhelem společnosti, snadno ovlivnitelným mileniálem, který chce aspoň trochu štěstí.
@LitEmpire