6. 5. 2017

Fanoušek

Bylo mi necelých 5 let, jaro roku 1999, můj první hokej na vlastní oči a Dukla Jihlava právě prohrála 7. barážový zápas a sestoupila z extraligy. Nejúspěšnější klub československé historie se s výjimkou jediného ročníku propadl na 18 let do hokejového suterénu. Přesto anebo právě proto se tady zrodila moje vášeň.

Od té doby jsem odchodil s tátou a později s kamarády téměř každý domácí zápas. Po neúspěšné extraligové anabázi v sezóně 2004/05 už to s jihlavským hokejem vypadalo nahnutě, klub byl na pokraji krachu. Na zimním stadionu byla jen hrstka věrných, kteří mohli hrát na schovávanou a našel by je leda rolbař či pořadatel. Postupem času se však v klubu začaly dít změny k lepšímu a úspěch se pomalu dostavoval. Po loňském neúspěšném pokusu si Dukla vybojovala letos další možnost poprat se o místo mezi elitou. Dne 21. 4. 2017 se jí to nečekaně povedlo. A já tam stál, stejně jako před deseti lety v dobách nejhorších. S klubovou šálou kolem krku jsem ještě dlouho po zápase klouzal po ledě a nevěřil. Už třetím týdnem si každé ráno řeknu, že jsme extraligoví, a ten den mě nic nerozhodí.

V roce 2013 jsem odešel studovat vysokou školu do Brna a dojížděl jsem do Jihlavy na klíčové zápasy. V Brně jsem se párkrát šel závistivě podívat na Kometu, jak vlastně ta extraliga vypadá a zároveň si uvědomit, jak daleko od ní jsme. Teď už ne, 24. září jdu do Ronda na naši Duklu. Stoupnu si tam a ať to dopadne jakkoli, budu si užívat souboj dvou historicky nejúspěšnějších klubů a věřit našim červenožlutým barvám. Stejně jako jsem věřil celých 18 let. 
@FilipMaterna