27. 4. 2017

Rukavice

Mrazivý lednový den. Mířím s dvojčaty v kočárku do parku. Pokochat se pohledem na kostel a hřbitov, pak k řece a oblíbenému mostu. Je pěkná zima. Občas se zastavím, abych si zahřála zmrzlý ruce. Loni jsem ztratila rukavice a letos si nové nekoupila. Protože priority, a protože věčnej spěch. Prostě jednou až…

Z dálky ke mně doléhá pořvávání. Je to bezdomovec, co se tam kolem často motá. Vždycky má nějaký řeči o tom, jak se mi tlačí kočár nebo o tom, jaký je to nadělení. Ale nevtírá se. Prostě si jen tak existuje. Vjíždím na most a dívám se dolů. Řeka je plná labutí a kachen. Sem tam zahlídnu nutrii.

U schodů sedí on. Před sebou velkej černej batoh a z něj tahá chleba a rohlíky. Hlavou mi bleskne, že by si to měl nechat pro sebe. V tu chvíli zakřičí: “Náteee! Moji kamarádííí.Vemte siiii. Dyť já nikoho jinýho nemám než vás!” A mně je to jasný.

Chvíli drncám sem a tam, hltám očima hladinu řeky, přilehlý skalky a celé to hemžení. Sakra to je zima. Dýchám si na zkřehlý ruce. Další prasklej prst ze zimy, věčnýho mytí nádobí a dodržování hygieny, aby dcera se svou imunitou něco nechytila. Chvilku se lituju a pak mě to praští do očí. Bunda, kalhoty, čepice a potetovaný hřbety rukou. Ty kráso! Ten chlap je celej den v mrazu a na rukou nic. A já skuhrám kvůli hodině.

Hrabu v kočárku. Když jde s dětmi ven tatínek, bere si svý starý vytahaný rukavice na motorku. Jsou tenký, ale jemu stačí. Mně padají. Scházím z mostu. ,,To je naděleníííí. Pani, to máte fuškuuu. Hele, nech jí to ty jedna huso! Husa si, ne labuť!” Kývnu hlavou. Nejdu až k němu, k řece je prudkej sráz a hrozně ječí. Tak jen mávnu rukavicema a nechávám je na prvním schodě. A je to zvláštní, ale ani mě už ruce tolik nezebou. 
@matkanaodstrel