28. 3. 2017

Nemám se rád

„Nikdy neuvidíš, kam se skrývám, nikdy neuslyšíš, co říkám, nikdy nepochopíš, seš zticha“

Ráno mě probouzí otázka „Proč?“ a pocit obrovské bezmoci. Myslím na všechny ty mé černé můry, na nepovedené ukončení toho trápení i na tu neléčitelnou nemoc. Vstanu, rozbrečím se vzteky a naplno řvu: „Ne, ty svině, ne, mě nedostaneš…“, ale to nikdy nikdo neuvidí ani neuslyší. Odehrává se to ve mně, v části, kam někoho pouštím jen výjimečně. Poté se uklidním a nasadím si jinou tvář. Tu, která je plná úsměvu, radosti a pochopení. Tu, která zakrývá bezmoc. Pocit, že na co šáhnu, se posere. Vědomí, že jsem ublížil svým nejbližším, těm, co mám stále v srdci, a kteří mě měli rádi.

Nemám moc přátel a často si připadám jako persona non grata. Hodně mě to trápí, ale nedávno jsem dostal od kamaráda radu: „Vykašli se na ty tvoje snahy o kamarádění, přestaň činit dobro a ono se to zlepší. Co se ti může stát, když nikoho nemáš? Teda kromě mě“. Možná se jí v budoucnu začnu řídit.

Zjistil jsem ale, že někteří lidé jsou natolik vnímaví, že poznají důležitou skutečnost. Nemám se rád a proč se nemám rád? Protože mám ze sebe největší strach. Nemám se pod kontrolou. Jsem zbabělec, který má vize, ale bojí se, že udělá chybu a bude u ostatních za budižkničemu. Díky tomu se spousta vizí podělá, ještě dříve, než mají možnost uspět. Na druhou stranu jsem schopen jít do opačného extrému, pokud někdo ubližuje mým blízkým. Nikdy mě nezajímalo, zda se mně něco stane, protože by to vlastně bylo vysvobození.

Kurnik, teče mi slza. Tak popojdeme jinam.

Není totiž černá bez bílé a díky mým černým můrám dokáži o to víc prožívat chvilky bílých motýlů. Chvíle, kdy cítím přátelství a tvory spřízněné (i zvířata), ty chvíle kdy se můžu přitulit jak ta kočka a příst slastí s vědomím, že mě má někdo rád, anebo třeba milování (toho je vždy málo). Tělem vibruje euforie a já jsem na chvilku frajer stojící vzpřímeně a srdce mi hlasitě bije. Proč?. To je jednoduché, protože mě ta svině nedostala.
V tu chvíli okolo lítají bílý motýly, vše jinak, správně, a že se to později změní na černé můry? To je jedno, ty jsou a budou, ale já vím, že mě ONA ještě pár dní nedostane. 
@nemamserad