9. 6. 2017

Mimísek

Říká se, že ženy mají biologické hodiny, které jim dříve či později začnou tikat. Zatím to vypadá, že jsem při narození vyfasovala digitálky. Je mi už 33 a ještě se v noci nebudím touhou po děťátku a nepročítám nabídky umělého oplodnění. Když potkám někoho na ulici s kočárkem, nejsem k němu přitahována neviditelnou silou a nezačínám automaticky šišlat. Když kolegyně přivedou do práce svoje děti, nepovažuju je automaticky za rozkošné a „tak chytré, no podívej!“. Většina fotek čerstvě narozených miminek mi přijde ošklivá a ne vždycky se to změní poté, co děti vyrostou. Samozřejmě, že tyhle věci nikomu neříkám, ale už se o mně začalo proslýchat, že nemám ráda děti.

Říct, že nemám ráda děti, je stejné jako říct, že nemám ráda lidi. Obecně to často platí, ale konkrétně se najde spousta výjimek. Nezáleží totiž na věku. Dítě je pro mne malý člověk. Může být nudné, hloupé, nafoukané a protivné. (A mou chybou je nejspíš to, že se k dětem chovám stejně jako k dospělým. Tzn. nijak je neomlouvá to, že jsou děti.) Ale naopak děti většinou ještě neztratily tu jiskru, co dospělým často chybí. Umění fantazie, hry, bláznivých nápadů a nezkreslený pohled na svět plný překvapení a zázraků. Někdy mají děti geniální hlášky a průpovídky a občas omylem odhalí pravdu, kterou dospělí vytěsňují.

Můj závěr? Třeba jsou lidé, co nemají mít děti. Co jsou jen slepá odnož, která nemá nikam pokračovat a i to bude v pořádku. Ale je možné, že se tyhle pověstné hodiny natáhnou a rozeběhnou teprve, až když mají proč. Ve chvíli kdy bych potkala a byla s někým, s kým by stálo za to mít potomka. A s kým bych měla to nejsprávnější a nejpraštěnější dítě na světě. Nikdy nebudu ušišlaná slintající uživatelka mimibazaru, ale když můžu být příležitostně cool teta, nevidím důvod, proč bych třeba jednou nemohla být cool máti, kterou budou mé dceři nebo synovi ostatní děti ve školce závidět. 
@Madla_G